Begin dit jaar hebben patiënten van Dialyse Centrum Groningen (DCG) problemen ervaren met het taxivervoer. De problemen zijn ontstaan door de wijzigingen in contracten tussen taxibedrijven en zorgverzekeraars.
Door onduidelijkheid over de contractafspraken was het voor vele patiënten niet helder dat zij vanaf januari over moesten naar een andere vervoerder. Gevolg was dat er begin dit jaar vaak geen vervoer was geregeld. Patiënten moesten, met ondersteuning van DCG, ander vervoer regelen. In sommige gevallen hebben patiënten kosten gemaakt door gebruik te maken van eigen vervoer, andere taxibedrijven of openbaar vervoer.
Kosten declareren bij Zilveren Kruis
Het taxivervoer is een aangelegenheid van de zorgverzekeraars en als DCG kunnen wij hier helaas relatief weinig aan doen. Wel zijn wij, om de belangen van onze patiënten te behartigen, in gesprek gegaan met onder andere Zilveren Kruis. Wij zijn blij te kunnen melden dat Zilveren Kruis de problemen erkend en dat patiënten eventueel gemaakte extra kosten kunnen declareren bij Zilveren Kruis. Dit kunt u doen door een declaratie in te dienen bij Zilveren Kruis.
- Meer nieuws
-
- 13/09/2023 Tour de dialyse, wij fietsen mee!
- 02/08/2023 Resultaten vanuit het patiënttevredenheidsonderzoek
- 19/06/2023 Jaarbericht DCG: een jaar in vogelvlucht
- 05/04/2023 DCG stopt met MijnDCG
- 09/02/2023 Vernieuwde duurzame dialyselocatie in Stadskanaal
- 07/02/2023 Vernieuwde duurzame dialyselocatie in Stadskanaal
- 21/06/2022 Jaarbericht 2021
- 29/03/2022 Jubileumjaar 25 jaar DCG
- 16/03/2022 Gezocht: leden Cliëntenraad DCG
- 02/03/2022 Resultaten patiënttevredenheidsonderzoek DCG